tirsdag 30. desember 2008

CHRISTEL`S NYDELIGE PIZZA

For den som e litt lei av julemat..........
Denne pizzaen må bare prøves!!

Deig; mel, salt, vann, olivenolje og gjær.


Bruker ca 4 dl vann...en "desj" olivenolje å mel


slik at deigen blir sånn passe. Heller litt bløt enn tørr:)


La deigen heve ca 30 min.


Fordel den bløte deigen på smurt(m olivenolje) bakepapir.


Smør på hvitløksmør (enklest om du har d litt i microen slik at d blir l ett å smøre utover deigen).


Ha over mozarella ost, kyllingbiter(stekt kyllingfilè), cherry tomater og litt sitronpepper.



Stekes på 250 grader til osten er gyllen:) Skjær opp litt isbergsalat å strø over før servering.

Gresk dressing og rømme bearneise er veldig godt til:)



Må bare prøves!! Lykke til for den som tørr å prøve.....









3 kommentarer:

Aina sa...

Dette skal jeg nok prøve en gang... Trenger nye tips til pizza....og det hadde vært godt nå!!!! Etter all denne julematen....

Godt nyttår og jeg håper å se deg mer på Spenst neste sesong! ;)

Aina.

irina sa...

Husker ikke om jeg har takket deg for kjempekoslig kommentar. Uansett takk !!

Bedre engang for mye enn ingenting vet du.
Deilig pizza hmmmm...
En klem tidlig på morraen her.

Maliva`s verden sa...

Hm,hørtes fristende ut..Den skal jeg prøve,takk for oppskriften:O)
Klem fra Maliva